صفحه اصلی > انجمن ادبی شهرزاد

در این اردو، ضمن بازدید از کاخ موزه گلستان، در مورد ادبیات دوران قاجار بحث و بررسی علمی و کارگاهی انجام شد و ضمناً داستانی از دستوشته های ناصرالدین شاه به همراه یک دی وی دی حاوی کتاب صوتی «خواجه ی تاجدار» که یک رمان تاریخی ناظر به دوران قاجار است، به شرکت کنندگان اهدا شد. هوا خوب بود و فضای موزه دلچسب. بخصوص که جمعه صبح بود و جمع نخبه و مشتاقی از اعضای انجمن ادبی در این برنامه شرکت داشتند. [+]
در این کارگاه که روز جمعه صبح، با حضور جمعی از دانش آموزان و اعضای انجمن ادبی شهرزاد برگزار شد، به موضوع انواع روایت ادبی و مشخصه های راویان پرداخته شد. کارگاه خوب و پرباری بود. با تشکر از آقای جواهریان [+]
با انتخاب دانش آموزان کلاس ها و پایه های مختلف دبیرستان، اعضای شورای مرکزی انجمن مشخص شدند. این افراد، مستقل از اینکه مسئولیت انتقال برنامه های عمومی انجمن را به همکلاسی های خود خواهند داشت، به صورت مستقل در واقع مخاطبان اصلی برنامه های اختصاصی انجمن ادبی شهرزاد خواهند بود. فعلاً حدود 30 نفر از دانش آموزان عضو این شورا هستند [+]
اولین جلسه از این مجموعه جلسات، در شهریورماه به همت اعضای انجمن ادبی برگزار شد. در این جلسات، در زمینه ی قالب های مختلف شعری و نکات ادبی بحث شده و آثار دانش آموزان در قالب کارگاهی و چندسویه، نقد می شود. امیدواریم این جلسات به صورت منظم تری ادامه یابد. از آقای زارعان که با حجم زیاد مشغله های خود در این جلسات حضور پیدا می کنند، تشکر میکنیم. [+]
امسال، در این کلاس ها از سرکار خانم سالاروند بهره می بریم. شاعر جوان و البته با تجربه و شناخته شده ای که با روحیه ی با نشاط و متواضعی که دارد، ارتباط خوبی با دانش آموزان برقرار کرده است. امیدواریم بچه های سال اولی، کمال استفاده را از این استاد خوب خود ببرند. [+]
افتتاحیه پرشور و با نشاط بود. ضمن توزیع هدایای مختصر در بین دانش آموزان و پذیرایی، دانش آموزان می توانستند بر روی کاغذهای مخصوصی که روی دیوار نصب شده بود، نقاشی کنند! البته، بر مبنای 4 شعر متفاوتی که هر کدام به صورت جداگانه در بالای صفحات سفید روی دیوار، نصب شده بودند. نقاشی های خوبی از آب در آمد. این آثار هنری! در آرشیو انجمن محفوظ خواهد ماند [+]
بر اساس این چشم انداز، انجمن ادبی تا پایان تیرماه 94 عملاً به سطحی از ظرفیت های علمی و اجرایی خواهد رسید که بتواند رصد مستقیم و مدیریت گروه درسی ادبیات در دبیرستان را به صورت مستقل برعهده بگیرد. [+]